نمای چوبی

نمای چوبی

معرفی:

نمای چوب همانطور که از نامش پیداس از چوب ساخته میشود اما اینکه چوب از چه جنسی باشد مهم است و تفاوت قیمت بسیاری بین انواع چوب ها است اما معمول ترین چوبی که برای تابلو استفاده میشود چوب روسی است که این نوع چوب را با توجه به ابعاد تابلو یا نما میتوان در ضخامت های مختلف برش زد و ساخت معمول ترین قطر های قابل استفاده برای تابلو قطره دو نیم سانتی است اما گاها دیده شده که بعضی از همکاران برای مشتری قطره یک سانتی میسازند که این قطر باعث میشود تابلو مسطح نباشد و دلیل قیمت پایین اجرای کار هم همین است.

روش ساخت این نما به مراتب برش الوار چوب به قطر و ابعاد یکسان است و در مرحله ی دوم ابزار زدن لبه های چوب است و این کار باعث میشود که چوب ها زیبا تر در کنار هم قرار بگیرند و مرحله ی بعد ساخت فرم آهن است و به دلیل سنگین شدن تابلو با توجه به ابعاد تابلو نوع و ضخامت آهن متفاوت است.

معمولا تابلوهای ابعاد بزرگ را ابتدا فرم آهن را بر روی نما نصب میکنیم و سپس چوب ها را یکی یکی روی نمای چوب پیچ میکنیم زیرا اگر تابلو سنگین شود هنگام جابه جایی ممکن است استقامت خود را از دست بدهد.

اما نمای چوب را میتوان در رنگ های مختلف طبق نظر مشتری اجرا کرد به عنوان مثال شما میخواهید نمای چوب تیره داشته باشید با توجه به خواسته ی شما ما از ماده ی شاپاین برای رنگ آمیزی آن استفاده میکنیم و اگر هم خواهان چوبی روشن هستید آن را بدون شاپاین و تنها فقط با یک کیلر یا رزین آنرا ضد آب میکنیم تا طول عمر چوب بالا برود.

انواع چوب:

چوب مدل های بسیار متنوعی دارد و از جمله چوب هایی که برای تابلو ییشتر از بقیه استفاده میشود چوب راش.روسی.ترموو است اما به غیر از این سه مدل چوب های دیگری هم مثل چوب گردو هست که آنها را بصورت الوار برای تابلو استفاده میکنند.

موارد استفاده:

موارد استفاده برای تابلوهای تبلیغاتی نمای ساختمان .نمای کافی شاپ  و هیچ محدودیتی در فضای داخلی و خارجی ندارد.

مزایا:

یکی از مهم ترین مزایای این نوع تابلو علاوه بر خاص بودن آن تغییر اندازه ی آن در صورت جابجایی است که شما میتوانین این تابلو را در صورت جابجایی در ابعاد مختلف کوچک بزرگ کنید بدون آن که از زیبایی آن کم بشود به طور مثال اگر تابلو ی شما دو در سه متر است و قصد تغییر مکان به فروشگاهی با دهانه ی بزرگ تر دارید که ابعاد آن چهار متر در سه متر است به  راحتی میتوانید با اضافه کردن سازه ی پروفیلی و اضافه کردن الوار چوب به ادامه ی آن بدون کاستن از کیفیت آن اضافه کنید . مزیت دیگر نمای چوب تغییر رنگ آن است که  با هزینه ی بسیار پایین میتوانید هرزگاهی رنگ آن را تغییر دهید و به رنگ های تیره (قهوه ای سوخته یا روشن) تغییر رنگ دهید و  هرگاه که رنگ آن برای شما جذاب نبود میتوانید با یک دستگاه ساب یا بصورت دستی با سمباده لایه ی روی چوب را بردارید تا به رنگ چوب خام برسد.

اختلاف قیمت:

نماهای چوبی تفاوت های زیادی دارند و کیفیت های آنها و قیمت آنها متفاوت است و حتی سازه ی آهنی زیر کار این نماها با توجه به وزن آن متفاوت است و برای سازه های سنگین تر از آهن با قطر زیاد و قطور تر استفاده میشود اما دلیل اصلی اختلاف قیمت نوع چوب است که جنس های مختلفی  مثل چوب راش و یا چوب روسی و یا چوب ترموود دارند که هر کادام از این نوع چوب ها با توجه به ضخامت آنها قیمت های متفاوتی دارند مثلا چوب روسی با ضخامت یک سانت از چوب روسی با  ضخامت یک سانتو نیم ارزان تر است و این ارزانی دلیل بر بی کیفیتی نوع چوب نیست شما باید با توجه به ابعاد تابلو و یا نمای مورد نظر و مشاوره با فردی خبره ضخامت آنرا تعیین کنید به عنوان مثال برای تابلو های کوچک نیازی به هزینه ی اضافی نیست که چوبی با ضخامت بسیار بالا استفاده کنید اما تابلو ها یا نماهای عظیم باید از ضخامت بالا استفاده کنید تا زمانی که چوب را به پهنا به طول زیاد اجرا میکنید تاب برندارد یا به اصطلاحی شکم ندهد.

نکات مهم:

اول از همه در نظر داشته باشید که اجرای نمای چوب توسط فردی حرفه ای و با تجربه انجام شود که رزومه ی قوی داشته باشد زیرا این نما به دلیل سنگین بودن آن باید دارای جوشکاری حرفه ای و محکمی باشد تا در صورت وزش بادهای شدید دچار صانحه نشود . 

برای نصب چوب روی پروفیل آهن دقت کنید که اول چوب را با مته سوراخ کنید و بعد از سوراخ کاری با مته سپس چوب را با پیچی که از سوراخ مته یک شماره کوچک تر باشد که روی چوب فشار نیارد پیچ کنید اینکار باعث میشود چوب به مرور زمان ترک نکند.

مورد بعدی قبل از نصب از ضد آب کردن چوب با کیلر یا رزین مطمئن شوید اینکار ترجیحا قبل از نصب چوب ها انجام شود بهتر است تا تمام زاویه های چوب به راحتی آغشته شود زیرا بعد از نصب چوب روی سازه ی آهن تمام زاویه های چوب را نمیتوان عایق کاری کرد.

 برای مشاوره د ر ساخت تابلو های تبلیغاتی با کارشناسان خبره و با تجربه ی تیم ما تماس بگیرید.

09154067228

09358652679

اشتراک گذاری:

نظر بدهید