نئون فلکسی

نئون فلکسی

نئون فلکسی به تابلو های جدیدی گفته میشود که بسیار شبیه به نئون هستند اما جنس اصلی آنها مثل نئون از شیشه نیست و شبیه به شلنگ نوری است و قابلیت انعطاف پذیری دارد.

این نوع از تابلو ها انواع مختلفی دارد که برای مصارف تبلیغاتی و دیزاین استفاده میشود و عموما باید بر روی یک سطح نصب شود که این سطح ها معمولا یا ام دی اف سه میل است یا پلکسی شفاف .

در نوعی که رو ورق ام دی اف نئون فلکسی نصب میشود قیمت آن به دلیل ارزان بودن متریال زیر کار پایین تر است و معایبی که این سبک مونتاژ دارد این است که پشت کار دیده نمیشود یا داخل فروشگاه از بین آن دیده نمیشود و سیم کشی پشت آن بصورت مختلط انجام میشود و مونتاژ آن زیاد زمان گیر نیست چون پشت نئون فلکسی با ورق مشکی پوشیده میشود.

اما تابلو های نئون فلکسی که رو پلکسی شفاف نصب میشود قیمت بالاتری دارند به دلیل اینکه متریال زیر کار آن ها  پلکسی است و به نسبت ورق ام  دی اف قیمت بیشتری دارد اما به همان نسبت هم مزایای بهتری دارد  که در ادامه به آنها میپردازییم.

مزایای تابلو نئون فلکسی :

یکی از مهم ترین مزایای تابلو های نئون فلکسی میتوان به جذابیت و چشم نوازی این تابلو های جدید و فانتزی اشاره کرد که از این  زیبایی و جذابیت میتوان به عنوان دیزاین محل کار یا اتاق اشاره کرد که میتوان با آن فضایی بروز و کافی شاپی یا گیمینگ و یا فاضاها مختلف زیبای دیگری که از رنگ های مختلف در یک شکل بدون محدودیت سایز اجرا کرد.

از دیگر مزایای این تابلو های جدید نشکن بودن آن است از آنجا که نسل جدید تابلو های نئون است و جایگزین تابلو نئون های قدیم که از جنس شیشه بودن هست این نوع تابلو در اصل آپدیت تابلو نئون قدیمی است و ایرادات آن گرفته شده تابلو های نئون قدیمی درد سر های بسیاری داشتند که اکثر مشتری ها با آن کلنجار می رفتند از جمله این درد سرها میتوان به شکستن لوله ی نئون در صورت کوچک ترین برخورد اشاره کرد که اکثر مصرف کنندگان به هنگام تمیز کاری و یا جابه جایی با فشاری جزئی به دلیل حساس بودن و ظریف  بودن شیشه های نئون موجب شکستن آن میشدند و این امر باعث خالی شدن گاز نئون میشد و مجدد لوله ی نئون باید جوش میخورد و شکستگی تعمیر میشد و سپس مجدد گاز میشد اما خوشبختانه این نوع تابلو های جدید جنسی نشکن دارند و شما به راحتی میتوانید آنها در دستان خود خم کنید و به اشکال مختلف دربیاورد.

مزیت دیگر استفاده از این تابلو های جذاب در مصرف برق و خطر کم آن است همانطور که در بالا گفتیم این تابلو ها جایگزین تابلو های قدیمی است اما با این تفاوت که مصرف برق نئون های قدیمی باالا بود و توان مصرفی بسیار بالایی داشتند اما این تابلو های جذاب مصرف برق بسیار پایینی دارند و با برق 12 ولت روشن میشوند این یکی از مزیت دیگر این تابلو است اما مورد بسیار مهم که بسیار حائز اهمیت است میزان ایجاد خطر است که این نوع تابلو میتوان گفت جزء تابلوهای بی خطر است زیرا با برق 12 ولت روشن میشوند و همانطور که میدانید برق 12 ولت هیچ خطری برای انسان ندارد و اگر شما هر دوتا سیم تابلو راهم در دست بگیرید شمارا برق نمیگیرد و یا اگر هر دو سیم مثبت و منفی این تابلو ها را به هم بزنید جرقه ای نمیزند و با کوچک ترین اتصال ترانس بصورت اتوماتیک برق را از مسیر خارج میکند و این مورد خطر آتش سوزی را بسیار بسیار کم میکند اما تابلو های نئون قدیمی با کوچک ترین اتصال شوک الکتریکی ایجاد میکردند و جرقه های خطر ساز و با دوامی میزدند که این امر موجب آتش سوزی و ایجاد خطر در محل نصب میشد.

معایب:

همانطور که در بالا اشاره شد این تابلو جایگزین نئون های قدیمی است و ایرادات آن گرفته شده و به همین دلیل عیبی نمیتوان روی این نئون های جدید گذاشت چون ایراداتی چون شکستنی بودن و خراب شدن گاز و مصرف برق بالا و احتمال آتش سوزی در آن گرفته شده و ارائه بازار شده است اما اگر بخواهیم نئون جدید و نئون قدیم را با هم مقایسه کنیم نئون های قدیم پخش نور و شدت نور بیشتری داشتند تنها همین مورد است که این را نمیتوان عیب یا ایراد نام گذاری کرد.

روش ساخت :

بسیاری از افراد به گمان اینکه میتوانند از اجرای این تابلو ها بدون پیش زمینه ی تخصصی و کسب مهارت لازم و تجربه ی کاری برای ساخت برآیند اما ساخت این تابلو ها نکات بسیار ظریفی دارد که ممکن است به زیبایی اجرای فرد تابلوساز با تجربه و حرفه ای نشود.مواردی چون سیم کشی بسیار مهم است

تابلو های نئون فلکسی که روی پلکسی نصب میشوند پشت کار آنها یا همان داخل فروشگاه دیده میشود و سیم کشی آن باید  از پشت نئون فلکسی انجام شود و قابل روئیت نباشد که این کار بسیار ظریف و با دقت باید انجام شود تا نئون ها به هم اتصال نکنند و سیم های مثبت و منفی به هم دیگر لحیم نشوند .مورد بعدی طراحی این تابلو ها است که حتما باید به نرم افزار کورل دراو مسلط باشید  و این امری بسیار تخصصی و زمان بری است زیرا طراحی این نئون ها با تابلو نئون های قدیمی فرق دارند و فقط طراحی خط یا اشکال نیست جدا ازین این موارد باید طراحی به اندازه ی ظریب خط برش نئون فلکسی باشد تا سره خط برش یا زاویه ها دچار لکه های تیره نشود و طراحی باید ظریب 2.5 باشد.

بعد از طراحی و اجرا نیاز به دستگاه و ابزار آلات ساخت این تابلو ها است ابزار آلاتی چون دستگاه برش لیزر پلکسی و. ... حتما این را در نظر بگیرید که برای ساخت یک عدد تابلو نئون باید ورق پلکسی خریداری کنید که ممکن است اضافه ورق پلکسی به کار شما نیاید اما فردی که حرفه ی آن ساخت تابلو نئون است از اضافه ورق ها میتواند استفاده کند و خرید ورق پلکسی برای فردی که راسته کاری آن ساخت نئون فلکسی نیست مقرون به صرفه نمیباشد.

تابلو های نئون فلکسی مزایا و معایب دیگری هم دارند که در بلاگ های دیگر همین سایت میتوانید به آنها مراجعه کنید و مطالعه کنید.

برای مشاوره و استعلام قیمت و طرح پیشنهادی با شماره ی 09154067228 تماس حاصل فرمایید. 

اشتراک گذاری:

نظر بدهید