حروف لبه پلکسی

حروف لبه پلکسی

 حروف های لبه پلکسی که اخیرا به نئون پلکسی معروف بود حال به دلیل جایگزینی لامپ های LED  بهتر است آنرا LED پلاست  و یا حروف لبه پلکسی خواند.

به حروف هایی که جنس لبه ی دور حروف بجای استفاده از لبه ی چنلیوم از ورق پلکسی استفاده میشود حروف لبه پلکسی یا نئون پلکسی گفته میشود.

مزایا:

از مزایای این نوع حروف میتوان به تنوع رنگ در نوع لبه ی دور حروف اشاره کرد که میتوان لبه ی دور حروف را از رنگی متضاد با رنگ پلکسی روی حروف اجرا کرد که این امر باعث جلب نظر مخاطب میشود.

دیگر مزایای این نوع حروف میتوان به پخش نور از لبه ی دور حروف اشاره کرد و این امر باعث میشود نظر مخاطب را از هر جهت به طرف خود جلب کند و در مکان هایی مثل تابلو هایی که در هاشیه خیابان های عرض وجود دارد و تابلوهایی که در مکانی تاریک وجود دارند این نوع لبه از بغل نور پخش میکند و نظر مشتری را جلب میکند.

و اما معایب حروف دور پلکسی :

یکی از بزرگترین معایب این نوع حروف لبه ی پلکسی آن است که به دلیل عبور نور از خود به مرور زمان گردوغبار جمع شده داخل حروف را بر روی لبه ی آن نمایان میکند.

البته که راه حلی برای این مشکل هست .برای از بین بردن گردوغبار جمع شده داخل حروف نیاز است حداقل 3 سالی حروف ها باز شود و شستو شو داده شود که یا پشت ورق پی وی سی هنگام قرار دادن حروف ها چسب آکواریوم زده شود تا از عبور گردوغبار جلوگیری شود اما در صورت چسب زدن دور لبه ی حروف بر روی پی وی سی در صورتی که مشتری بخواهد جا به جا شود و حروف ها را از نمایی به نمایی تابلو ی دیگر منتقل سازد این امر وقت گیر می شود و امکان شکسته شدن لبه هنگام بازد کردن چسب ها وجود دارد و در صورتی که چسب کاری نشود نیاز هست حروف ها هر سه یا چهار سال بازوبست شوند و شسته شوند که این امر هزینه ی نصب را شامل میشود.

 مراحل ساخت:

این نوع حروف ها با خود ورق پلکسی ساخته میشود به این صورت که ورق پلکسی با توجه به قطر حروف برش های 7 الی 10 سانتی میخورد و یک سره آن با دستگاه شیار میخورد توجه فرمایید که قطر شیار باید به اندازه ی ورق پلکسی باشد و عمق آن نصف ضخامت پلکسی پس از برش و شیار لبه بر روی پلکسی سطح حروف قرار میگیرد و با سشوار صنعتی یا شعله لبه گرم میشود و به شکل حروف لبه کاری میشود و سپس چسب کاری میشود و با ماده ای به نام کلرفوم در هم حل میشوند.

 برای مشاوره در ساخت تابلو تبلیغاتی و یا استعلام قیمت دقیق و به روز با شماره های 

09154067228

09358652679

05137260253

تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری:

نظر بدهید