حروف وکیوم چیست

حروف وکیوم چیست

 معرفی:

حروف وکیوم به حروف های برجسته ای گفته میشود که پلکسی روی سطح حروف با دستگاه وکیوم شکل میگیرد و سطح پلکسی که در داخل بقیه حروف ها صاف است در این حروف برجسته است.اگر کنجکاو شده اید حروف وکیوم چطور ساخته میشود ادامه ی مطلب را دنبال کنید.

مراحل ساخت:

اولین مرحله ی ساخت حروف وکیوم از دستگاه سی ان سی و برش چوب یا همان قالب حروف شروع میشود به گونه ای که طبق فایلی که با نرم افزار طراحی شده است که در این فایل میزان برجستگی حروف وکیوم مشخص میشود و قابل تغییر است که تا چه اندازه ای حروف برجسته شود.

بعد از اتمام مراحل طراحی فایل را برای دستگاه ارسال میکنیم و دستگاه سی ان سی برش سطح چوب یا قالب را شروع میکند به گونه ای که شکل تمام حروفی که قرار است وکیوم شود در مرحله ی اول با چوب به عنوان قالب در می آید . بعد از اتمام مراحل سی ان سی حروف نوبت شروع وکیوم کردن پلکسی است به گونه ای که قالب های حروف و ورق پلکسی را روی دستگاه وکیوم قرار میدهیم و دستگاه وکیوم با حرارتی که به پلکسی وارد میکند سطح پلکسی نرم و قابل انعطاف میشود سپس دستگاه وکیوم شروع میکند به وکیوم کردن پلکسی و این امر سبب میشود پلکسی روی قالب سی ان سی شده بصورت کیپ قرار بگیرد و سپس  دستگاه وکیوم سطح پلکسی برش میزند و این امر باعث میشود حروف ها بصورت مجزا قابل برداشت باشند.

مزایا:

از مزایای حروف وکیوم میتوان به حالت برجستگی بیشتر آن نسبت به سایر حروف ها اشاره کرد که این امر باعث میشود حروف شما منحصر به فرد تر و لوکس  بنما بی آید .

بیشترین مزیت حروف وکیوم مدل ساخت آن است که سطح کار یک تیکه  قالب میخورد و حروفی خاص و چشم نواز برای تابلو ی شما نصب میشود . لبه ی استیل رینگی دور حروف وکیوم از مهم ترین متریال هایی است که  در دید این نوع تابلو ها تاثیر بسیار زیادی دارد از جمله در صورت تابش نور آفتاب و انعکاس نور بر سطح لبه ی استیل رینگی این نوع حروف که به درخشندگی حروف می افزاید می توان اشاره کرد.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که فقط باید لبه ی استیل اجرا شود و هیچ حق انتخاب دیگری ندارید؟

خیر اول از همه که شما در رنگ  استیل سه نوع انتخاب استیل طلایی و استیل نقره ای و استیل دودی دارید اما برای اینکه تنوع رنگ  داشته باشید میتوانید سمته لبه ی آهن رنگ کوره ای بروید و از تنوع رنگ های بسیار لذت ببرید به عنوان مثال شما میتوانید پلکسی حروف وکیوم را قرمز و لبه ی دور حروف را فلز رنگ کوره ای انتخاب کنید

معایب:

در واقع حروف وکیوم جزء حروف های بدون عیب و ایراد است و کاملا استاندارد برای تمامی محیط ها است .اما یک بحثی که باید به آن اشاره کنیم لبه ی این حروف است .

حروف وکیوم بدلیل اینکه برش پلکسی سطح آن با دستگاه وکیوم انجام میشود و چون دستگاه وکیوم حالت مکنده دارد لبه های برش آنرا  گرد برش میزند و مانند برش لیزر صاف و کادر دار برش نمیخورد به همین دلیل این حروف را با لبه ی چنلیوم یا لبه ی پلکسی نمیتوان برجسته کرد و اگرهم لبه کاری شود با ظرافت حروف چنلیوم معمولی در نمی آید اما راه حلی که برای این حروف وجود دارد بسیار آنرا زیباتر کرده است بدلیل گرد شدن لبه ی پلکسی این حروف  ما آنرا با لبه ی استیل رینگی لبه کاری میکنیم .لبه ی استیل رینگی بدلیل اینکه یک الی دوسانتی متر از لبه به عنوان رینگ بروی سطح حروف قرار میگیرد معایب این حروف را پوشش میدهد و برش نا مسطحی که توسط دستگاه وکیوم انجام شده است زیره رینگه لبه ی استیل قرار میگیرد و قابل روئیت هم نیست.بر این اساس نمیشود برای این حروف معایبی در نظر گرفت زیرا لبه ی استیل رینگی به خودی خود حروف برجسته را بسیار شیک و گران قیمت نشان میدهد حال شما فرض کنید که سطح پلکسی حروف شما وکیوم هم بشود . دو تا ترکیب بسیار شیک وکیوم و استیل رینگی در کنار هم حروف برجسته ی بسیار با پرستیژی برای شما به ارمغان می آورد.

روش ساخت:

برای ساخت این نوع حروف نیاز به دستگاه سی ان سی است که طرح تابلو ابتدا با ورق ام دی اف توسط دستگاه سی ان سی برش میخورد و سپس پلکسی و ورق ام دی اف روی دستگاه وکیوم قرار میگیرند پس از گرم شدن پلکسی و نرم شدن سطح آن دستگاه وکیوم شروع به وکیوم کردن هوای زیر پلکسی میشود و این امر موجب میشود پلکسی بر روی سطح ام دی اف کشیده شود و شکل بگیرد پس از وکیوم شدن و سرد شدن پلکسی سطح حروف وکیوم شده پلکسی ها ی موجود را با لبه ی استیل رینگی لبه کاری میکنید و سپس نور پردازی داخل حروف را تکمیل مینمایید .

توجه فرمایید تمامی مراحل ساخت نیاز به مجهز بودن به ددستگاه های تابلو سازی میباشد و ساخت و طراحی آن نیاز به فردی باتجربه و متخصص دارد.

تیم تابلوسازی رسانه هرآنچه شما برای تکمیل و تحویل سفارشتان و خدمات پس از فروش نیاز دارید را برای شما فراهم کرده است.

برای مشاوره در مورد تابلوهای تبلیغات خود با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

09154067228

09358652679

05137260253

اشتراک گذاری:

نظر بدهید